Informatycy i programiści ZST twórcami zwycięskiej gry edukacyjnej w ogólnopolskim konkursie GEEK
28 maja 2021 2021-05-28 10:30Informatycy i programiści ZST twórcami zwycięskiej gry edukacyjnej w ogólnopolskim konkursie GEEK
Informatycy i programiści ZST twórcami zwycięskiej gry edukacyjnej w ogólnopolskim konkursie GEEK
Pomysłodawcą i organizatorem ogólnopolskiego konkursu gier edukacyjnych GEEK jest Polskie Towarzystwo Informatyczne a Honorowy Patronat nad nim objął Minister Edukacji Narodowej. Jak podkreśliła Przewodnicząca Głównego Komitetu Organizacyjnego Gry Eksperymentalne Edukacyjne dr inż. Małgorzata Kalinowska – Iszkowska, najważniejszymi celami konkursu było nie tylko wymyślenie gier edukacyjnych wspomagających przyswajanie wiedzy ogólnej, ale przede wszystkim wykorzystanie inwencji i umiejętności młodzieży w tworzeniu takich gier. Na konkurs napłynęło ponad 150 zgłoszeń z całego kraju. Laureatów ogłoszono 25 maja podczas konferencji „Polska w technosferze przyszłości”.
Miło nam poinformować, że laureatami I miejsca w kategorii „Scenariusz gry” został zespół ANDIAMO reprezentujący naszą szkołę w składzie: Wiktoria Banaś – 2TJ, Sara Niemirska – 3TI, Kacper Potaczała – 2TJ i Marek Prus – 3TI. Ekipa ZST pokonała drużyny Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Białostockiej i V LO w Krakowie.
Stworzona przez załogę ANDIAMO gra ma charakter fabularny, edukacyjny i rozrywkowy. Gracz wciela się w rolę członka załogi statku kosmicznego, poznającego kosmos oraz podstawowe prawa fizyki i jednostki układu miar SI, zaczynając od szykowania statku do odlotu po najodleglejszą planetę galaktyki w zakamarkach wszechświata.
Opiekunem zespołu jest Stanisław Królikowski.
Wręczenie nagród odbędzie się we wrześniu podczas Wielkiej Gali z okazji obchodów jubileuszu 40-lecia Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Serdecznie gratulujemy!